Elektro Fiber fikk enklere jobbhverdag med nytt prosjekteringsverktøy
Elektro Fiber AS har siden oppstarten i 2014 benyttet flere ulike forretningsapplikasjoner for å håndtere driften. I 2021 begynte de å bruke Skyworker til både interne og eksterne ressurser.
Martin Trøhaugen er prosjektleder i Elektro Fiber AS som leverer tjenester og prosjekter til bedrifter og private innen elektro og telekommunikasjon. Selv sier han at de har opplevd en enklere arbeidshverdag på flere måter med Skyworker.
«Med Skyworker har vi totalt sett fått mye bedre oversikt. Det har gjort at vi har fått bedre kontroll på prosjekter og oppgaver. Muligheten for å spesifisere og delegere oppgaver har gjort oss mer effektive. Brukeropplevelsen er faktisk så selvforklarende og enkel at det ikke har vært behov for opplæring engang. Brukerne har bare skjønt det».
Smart tidsstyring for ulike arbeidsroller
«Før Skyworker manglet vi en felles oversikt og et system som kunne hjelpe oss i hverdagen. Som prosjektleder måtte jeg oppdatere alt manuelt, og det var utfordrende og tidkrevende å få oppdatering på prosjekter fra medarbeiderne våre som er ute i felt,» sier Trøhaugen.
Med Skyworker jobber nå prosjektleder og feltarbeidere hos Elektro Fiber i samme system, med brukergrensesnitt tilrettelagt for hver sine roller. Prosjektleder administrerer prosjekter og delegerer oppgaver, og feltarbeider ser kun den informasjonen som er relevant. På den måten blir prosjektleder automatisk oppdatert på fremgang i prosjektet, samtidig som feltarbeider alltid vet hva som skal prioriteres.
Bedre kontroll over prosjekter
«Tidligere gikk det mye tid til telefonsamtaler og manuelle oppdateringer. Ofte måtte de som er ute i feltet på prosjekter komme inn på kontoret for å gi en oppdatering på status og forklare avvik. Spesielt dokumenthåndtering var en stor utfordring tidligere,» forteller Trøhaugen.
Med status- og avviksfunksjonaliteten er det ikke lenger behov for de samme telefonsamtalene og kontorbesøkene. Det gjør at Elektro Fiber får bedre kapasitet til å håndtere enda flere oppdrag. Og med den integrerte dokumentfunksjonaliteten, med mappestruktur på tvers av desktop og mobil, har de fått full kontroll over dokumentene.
Smidigere samarbeid med tredjeparter
I Skyworker kan man invitere samarbeidspartnere inn i sitt miljø. Det gjør det meget enkelt å samarbeide på felles prosjekter, selv om man jobber for forskjellige virksomheter.
«Før var det også vanskeligere å jobbe med eksterne tredjeparter, som ikke hadde tilgang til informasjonen vi satt med. Nå kan vi invitere dem til å samarbeide med oss, på en måte som passer for begge parter,» forklarer Trøhaugen.
Test Skyworker du også
Vil du prøve Skyworker?
Opprett en gratis bruker og test ut plattformen før du bestemmer deg.
Startpakke: 990,- pr måned
Vår Skyworker start pakke omfatter 5 lisenser for administrative og mobil-app brukere.
Tilgang til all funksjonalitet.